hongkong

  • hyllytys
  • esillepano
  • rullakko
  • enari
  • huoneet 1,2,3 jne
  • alueet
  • lisämyynti
  • lava
  • mallituotteet
  • etuveto
  • häly
  • kapula
  • kuulutus

millaisin visuaalisin keinoin hongkong rakentaa visuaalista identiteettiään?

Hongkongilla on paljon erilaisia esillepanoja, ja erilaisia ihmisiä jotka tekevät esille panot eritavoin. Hongkong myös käyttää julisteita joidenkin esillepanojen taustalla.

mitä näen ensimmäisenä kun lähestyn yritystä?

Kun lähestyy Hongkongia, näkee ensimmäisenä ison Hongkong kyltin. Liukuovien takaa paljastuu muoviset joulukuuset, jotka ovat rakennettu joulun ajaksi esille. Joulukuusien vieressä näkyy tiedotteita kaupan asioista ja tuotteista. Toisten liukuovien jälkeen näkee kassat, ja kasvit, jotka ollaan aseteltu kassojen eteen. Samalla näkee myymälän alkupään, jossa on myynnissä kynttilöitä ja todella paljon joulu tuotteita, sekä joulu esillepanoja.

liikkuminen

Myymälässä ohjataan liikkumistasi todella hyvin ja selkeästi. Reitti ollaan tehty tilavaksi ja se on rakennettu yksinkertaisesti, jotta myymälässä olisi helppo ja mukava kulkea.
Reitti myymälän ympäri kiertää joko puolet myymälästä, tai koko myymälän. Lattiaan ollaan teipattu nuolet, jotka ohjaavat kassoille. Tuotteissa, jotka ovat eniten esille, omaavat yleensä suuri kokoiset hintalaput. Kaikkiin muihin tuotteisiin ollaan merkitty normaalilla koolla hinnat. Hinnatovat näkyvillä selkeästi.

kassa-alue

Kasoilla on todella tilava alue. Siellä myydään eläin tarvikkeita, makeisia ja matkalaukkuja.
Kassojen päädyissä on myynnissä erilaisia jouluisia kukkia ja kukka-asetelmia. Yleensä kasoilla on kaksi tai useampi työntekijä samaan aikaan. He hoitavat kassa aluetta ja myymisen.

viimeinen näkymä

Kunpoistut kassoilta, näet paljon joulukukkia ja kukka-asetelmia. Kun kävelet ulos päin, päädyt takaisin liukuoville, joista kävelit alussa sisään.

asiakas

Kun asiakas kävelee sisään, kassa henkilö tervehtii häntä. Asiakkaan kävellessä myymälässä, myyjätkin yleensä tervehtivät kaikkia asiakkaita. 
Jos asiakas kysyy apua, häntä autetaan mahdollisimman pian. Asiakkaan palvelu menee kaiken muuun työn edelle myymälä työssä. Eli jos jokin työ on kesken, se jätetään kesken kunnes asiakasta ollaan autettu.
Kun asiakas poistuu myymälästä, häntä kiitetään käynnistä, ja toivotetaan hänelle mukavat päivän jatkot.

verkkosivut

Yrityksen verkkosivuilla käydään läpi pelkästään tuotteita ja tarjouksia, eli samaa asiaa mitä myymälöissä ja kuvastoissa kerrotaan, eli verkkosivut ja yritys puhuvat samaa kieltä, niissä on myös sama tyyli.

Kommentit